new life ?

annyeong ? start a new life..... boringkan balik balik mulakan hidup baru mulakan hidup baru mulakan hidup baru. perasan kah asal new year mesti new life padahal hidup masih begitu ja tiada yang berubah. tak percaya? tunggu lah nanti. tengok moment kat wechat post kat twitter status kat fb AKA facebook. tengokjangan tak tengok.... okey ------ balik kepada aku pulak, new life is lebih beautiful dari meaningful. sebab aku cuba mulakan hidup yang baru , berusaha untuk maju walaupun sebenarnya malas. 

"shera ? belajar lh ko bagus bagus. supaya dapat keja bagus juga. kalau da keja bagus ko jg untung.sekarang barang semua mahal mahal ko thu"
.......mesej suara daripada kakak

guere.. mau cakap apa lagi? semua mesej dari kakak ku memang betul lah. korek Correct! belajar malas belajar malas belajar ko tahu siapa yang malas? AKU (~_~) itulah new life balik balik tapi hidup masih begitu. apa yang aku tahu On wechat On facebook On blog On whatsapp. semua di On kan tu lah malas. so app yang sebegini seharusnya tidak di terima dalam negara kita 

"okay :) tahun depan SPM , handphone buang ...."

.... bole caye ke?" long time ago pun cakap begini tapi hp(handphone) masih berada dalam genggaman ku. aku sedih ni aku sedih. tiada pendirian betul 0_0 hp ku walaupun kecik, dia putih dari aku, dia pandai dari aku, akan tetapi aku still sayang dia dan bawa ke mana aku pergi dan oleh itu juga hp itu terlalu bijak untuk menghasut aku.... oh yeah! hp yang disalahkan. handphone juga tidak harus berada di negara kita. HAHA

Orang melayu. Janji Melayu. Janji Mereka. Janji Ku 

last but bukan akhir, sentiasa lah mulakan hidup baru kalau hidup mu masih tidak baru baru lagi. selagi ada peluang rebut lah. memang susah kalau di anggap susah. tapi kalau ko anggap mudah tapi tidak pandai mudah? itu maknanya ko di duga. Jadi ko harus sabar sebab sabar itu separuh daripada ? ko tahu juga kan... jadi sabar lah. Berusaha untuk maju ya dek abang kakak pacik macik dan keluarga yang saya kasihi.

Akhir sekali, hidup ni senang tapi kita yang buat hidup kita jadi susah. kumpul lah sebanyak pahala dan ilmu. maaf jika aku buat kalian tersinggung dengan ....... ini 

p/s : saya budak baru belajar .. Assalamualaikum ^^

No comments:

Post a Comment